Sestavujeme Afirmace 1: pravidla

K nahrazení původního (nebo námi stvořeného) programu „napíšeme“ nový.

Sestavíme tvrzení (větu) s přesně opačným smyslem, než má naše destruktivní přesvědčení – vytvoříme konstruktivní afirmaci.

– Mělo by být dostatečně krátké a jednoduché (Při jeho vyslovení bysme si měli uvědomovat celý jeho smysl):
– Mít k nám bezprostřední vztah (já, jsem, mě)…
– Vyhýbáme se záporům. Tělo jim nerozumí. Z věty „Nechci onemocnět“ bude mít zmatek – důležitý je slovní základ, ten je v tomto případě onemocnět (a to přece nechceme🙂 ).

Změníme tedy na „Chci být zdravý“. No jo chtít můžeme, ale taková afirmace by byla účinná v případě, že by původní tvrzení bylo „Chci být nemocný“ (což klidně může být, čerpáme-li z nemoci nějakou výhodu a dokážeme si to uvědomit).

Pro mnoho situací bude nejvhodnější věta typu „Jsem absolutně zdravý.“

-Je potřeba, aby s námi sestavené tvrzení rezonovalo – mělo pro nás emoční náboj, aby z něj při vyslovení čišela emoce, již jsme na něj navázali – byli schopní dodat mu energii.
Dokázali se s ním sžít, ztotožnit.
Na jeho základě od této chvíle budeme občas jednat (až dokud jej (ne)vědomě nenahradíme), proto by nám mělo být příjemné.

Afirmace mohou mít dvojí podobu:

Buď měníme pouze své přesvědčení (názor / postoj):
„Jsem nemocný.“ -> „Jsem absolutně zdravý.“

Nebo by nás měla dokopat navíc i ke změnám v reálném životě.
„Životní styl mi neumožňuje zůstat zdravý“ -> „Organizuji svůj život tak, abych zůstal zdravý“

U druhého udělám navíc opatření, abych měl možnost zabývat se sám sebou / udržovat své zdraví (i změnou zaměstnání…)

Postupným nahrazováním jednotlivých programů začnou vyplouvat na povrch nové – uvědomíte-li si je, zapište je a ve vhodnou chvíli na nich zapracujte.

Napsat komentář

