Idealizace: příklady

Idealizovat si můžeme mnohé věci – mezilidské vztahy, vzhled a krásu, život / osud, moc, nezávislost …

K jejich nahrazení lze opět použít afirmace:

“ Jak mohl … zapomenout na moje … (narozeniny)? „
“ Dovoluji … , aby měl zájmy a hodnoty odlišné od mých. Jsou-li pro mě tak důležité, připomenu mu je, ale dám se překvapit jeho reakcí. „
“ Ta …. všechno vykecala! „
“ Ať si dělá co chce. (Alespoň mi ukázala svou povahu). Provádím opatření, aby mě chování …. nemohlo ublížit. „
“ Pomáhám lidem a oni mě vždy jen nakopou do zadku…“ 
“ Pomáhám lidem dobrovolně, protože mi to přináší radost. (Nechávám ostatní reagovat, jak uznají za vhodné). “ 
“ Pomáhám jen tomu, kdo mou pomoc dokáže ocenit. „

“ Mám příšernou postavu (pokožku, pleť, vlasy, prsa, nohy). „
“ Mé tělo je krásné. Miluji je v jakékoliv podobě! „
“ Jsem šťastný/á, že mi mé tělo v současné podobě umožňuje žít, pít,  dýchat, vnímat, tvořit, hýbat, radovat se. „
“ Začínám pečovat (pečuji) o své tělo. Nabývá formy, jaká se mi líbí. “ 
“ Mám nádherné/á/ou … Dělám vše pro to aby byla/y ještě krásnější. „

“ Nestrpím, aby se mnou kdokoliv jednal takovýmto způsobem. „
“ Ať si každý dělá co chce. Se zájmem pozoruji reakce lidí. 
 Snažím se pochopit jejich pohnutky. „
“ Nestrpím, abych byl závislý na jakýchkoliv okolnostech.“
“ Dokáži se přizpůsobit jakýmkoliv podmínkám. „

“ Budete dělat přesně to co vám řeknu. „
“ Pouze vám řeknu, jakým způsobem bych daný problém řešil já. Jednejte, jak uznáte za vhodné. „
“ Nemůžu nikomu cokoliv svěřit. Všechno pokazí. „
“ Důvěřuji lidem. Svěřuji jim pouze úkoly, které dokáží splnit a oni  lehce zvládají vše, co jim svěřím. „
“ Zase všecko zmatlali. Proč to nikdy neudělají správně? „
“ Dovoluji lidem jednat, jak umí. Učím se vysvětlovat jim úkoly tak, aby je dokázali provést správným způsobem. Učím se využívat silné stránky svých spolupracovníků. „

“ Jak mám žít, když se mi stalo … „
“ Zvládám svou situaci v klidu (s přehledem) a s úsměvem. 
Věřím, že život mi pomůže hravě zvládnout jakýkoliv problém. „
“ Život je ke mě nespravedlivý. Je to jedna pohroma za druhou. „
“ Život mi dává možnost naučit se být lepším a silnějším člověkem. „
“ Ve svém životě si všechno způsobuji (tvořím) sám.
Od teď mě potkávají (si vytvářím/přitahuji/způsobuji) samé krásné věci, kvůli kterým stojí za to žít. “ 

Napsat komentář

