Fyzioenergetické cvičení

Velice často se využívá různých fyzio-energetických cvičení a dýchacích technik.

FE cvičení mají za úkol rozpohybovat vnitřní energetické toky, dodat energii, případně trochu protáhnout ztuhlé svaly.
Jsou to fyzické pohyby kombinované s řízeným dýcháním, občas doplněné o usměrňování energetických toků pomocí vizualizace.

Nejznámějším komplexním systémem je Jóga. Na energetickou složku je zaměřena jen jedna z jejích částí: pránajáma.
Celý systém je pro každodenní použití (při současném způsobu života) obtížně realizovatelný – některá cvičení však mohou být k užitku. Určitě se najdou lidé schopní sestavit kombinaci cviků „na míru“, ale problém bude najít člověka, který opravdu ví co dělá.

Oblíbeným (časově a fyzicky nenáročným) systémem je 5 tibeťanů:
sestava pěti jednoduchých cviků (s kontrolovaným dýcháním) zakončená jedním dýchacím. Celkově zabere 10 – 15 minut, což je vzhledem k účinkům zanedbatelná částka. No jo, ale komu by se chtělo vstávat o 15 minut dřív kvůli nějakému blbému cvičení? Když ho po delší době párkrát vynecháte, tak to na sobě sakra ucítíte😉

Existuje sice mnoho dalších technik (lze sem zařadit množství bojových sportů), ale většinou jsou časově náročné, nebo vyžadují vedení „učitele“ (hmm… penízky se kutálejí… ). Záleží to výhradně na tom, co vám vyhovuje.

Osobně mi vyhovuje 5 tibeťanů, ty cviky jsou pochopitelné i pro úplného vola.
Na dýchání kašlu, protože jsem to už dávno zapomněl…
Lenost je holt potvora😀

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s